Bicycle Race

 
 
"Bicycle races are coming your way
So forget all your duties oh yeah!
Fat bottomed girls they'll be riding today
So look out for those beauties oh yeah
On your marks get set go
Bicycle race bicycle race bicycle race
Bicycle bicycle bicy
I want to ride my bicycle
Bicycle bicycle bicycle
Bicycle race"
 
Har alltid älskat att cykla, ganska fort. Och brukar sjunga på Queens Bicycle Race i nedförsbackarna. Har så fina minnen till den låten. Idag var det dags att hoppa upp på biken igen. SWEA ordnade en 26 km lång tur från Tai Po till Sai Kung tillsammans med en dansk guide Michael Hansen. Vi cyklade på varierade vägar, både stora och små, bland kossor och hundar på vägen. 
 
 
Vi stannade ibland och fick lite historisk och lokal information.
" De där husen fanns inte när jag cyklade här första gången" berättar vår guide.
 
 
Vid ett stopp på stranden mötte vi en fiskare som just kom in med sin fångst och stolt visade upp den, samt hur man rensar en bläckfisk. Man lär sig något nytt varje dag!
 
 
 
 
 
 
Sedan hängde han fisknäten för tork på "gistvallen".
 
 
Vi var ett härligt gäng på elva glada svenskor.
 
 
Sedan bar det av off road. Jag tog det bokstavligen och hamnade i diket när jag försökte få upp min kamera ur ryggsäcken. Mycket klumpigt gjort, men det gick bra och jag föll visst mycket snyggt. Alltid en tröst!
 
 
 
Vi fortsatte vår färd mot Sai Kung genom små byar. Här hängde kristallkronan ute på gården.
 
 
 
 
 
Väl framme blev det lunch på en spansk restaurang.
 
En bra dag i en Hong Kong-frus liv!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0