Julmarknad och söndagsbrunch

 
Så har det varit helg. Charlie kom äntligen hem från London i lördags. Både en härlig och tråkig känsla att sakna varandra. I fredags julpyntade jag lite här hemma, för att hinna uppleva Hong Kong jul innan jag åker till Övik igen. 
 
 
 
 
Sedan åkte jag till andra sidan för att hämta mitt nya bankomatkort. Passade på att göra lite julklappsinköp och dessutom besöka demonstranterna vid Causewaybay. Det här kan man säga är en "filial" till den större occupationen i Admiralty. även här sover de i tält, har ordnat med studieplatser och andra faciliteter.
 
 
 
 
 
 
 
 
Fick en liten symbol för att visa att jag stöder kampen för demokrati.
 
 
Igår var det dags för den årliga julmarknaden vid Danska Sjömanskyrkan. Det är en ovanlig tillställning om man jämför med de julmarknader jag besökt i Sverige. Här spelar det kända jazzbandet Ned Kellys Last Stand, medan besökarna sitter runt poolen och äter smörrebröd och dricker öl och snaps.
 
När de inte var hos oss förstås och köpte bullar, glögg och annat. Det var en väldans kommers och vi sålde slut på allt. Plötsligt stod Charlie där i kön. Han kom hem tidigare än beräknat så vi fick en middag och lördagsmys tillsammans.
 
vi avslutade kvällen på vårt vattenhål Biergarten. Plötsligt kom en häst fram som visade sig vara en isländsk kille som jobbade för Saudiearabian Airlines. Ett galet och kul möte.
 
 
 
Idag  var vi några som åt brunch på hotell W. Mycket gott och läcker miljö. Sedan åkte vi upp till HK:s högst belägna bar i ICC-huset. Den ligger på 118 våningen. 
 
 
 
 
 
Vi tog en välbehövlig promenad hem för att förbränna både mat och bubbel. Jag har tidigare visat de svenska inslagen i staden. Var och varannan går nu omkring med en Kånken från Fjällräven. Idag gick vi förbi några finska representanter. 
 
 
 
Nu blir det storslappen i soffan till en film. Vi behöver definitivt ingen middag idag efter haft en fyratimmars-lunch. Imorgon väntar fint väder och en tur till stranden.
 
 

 


Kommentarer
Postat av: Ann-Lis

Ha ha Haaa - jag döör över hästen!! Varför fick jag inte va med?? Tänk så bra om man ska tjuvröka!!
Hur gick det - fick su tillbaka plånboken ?
Var i London o lyxade oss förra veckan - såg dock ingen skymt av Charlie tyvärr! Men dom är busy herrarna då ..!
I helgen har vi vår kör konsert - ska bli jättekul! Måste öva lite texter dock eftersom jag missat flera övningar ! Lär inte lika snabbt längre - förstår inte varför ??😜😜

Svar: Ja tänk vad kul om du var här. Vi hade skrattat ihjäl oss. Ni får komma igen helt enkelt! Börsen kom inte tillbaka och nu har jag fått nya kort och allt är iordning igen. Kul att vara i London! Såg ni någon musikal? Hoppas konserten går bra. Det måste vara en härlig känsla att vara så många och sjunga tillsammans. Kram kram och hälsa Uffe
hongkongfrun.blogg.se

2014-11-18 @ 20:00:15

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0