Lion Rock

Idag ledde Lisa i hiking-gruppen oss på ett tuff vandring till Lion Rock.
Vi vandrade i tre och en halvtimme och det var ingen Walk in the Park, precis. Så mycket uppför, men det gav belöning när vi fick njuta av den vackra utsikten på toppen.
<
src="https://cdn1.cdnme.se/4030004/6-3/image_544fb929e087c31f359a8e35.jpg" data-oid="544fb929e087c31f359a8e35" class="image"/>
På högsta berget hängde demokratidemonstranterna en stor banderoll. Polisen fick slita hårt för att få ner den.
Vi hamnade dock i någon sorts manifestation där många gick upp till Klippan och satte upp många gula rosetter i träden och affischer på klippan. En man med gult paraply, som verkade vara någon ledare, visade oss vägen upp till högsta punkten på Lion Rock. Det blev lite klättrande. Vi lånade paraplyet och tog en bild.
Väl nere igen åt vi god vietnamesisk lunch. Sedan blev det snabb hemfärd, dusch och klädbyte för ost-och vinkväll med SWEA. Vi var många som kom för att umgås och dessutom träffa Svenska kyrkans nya präst Anders och hans fru Kerstin. Det var roligt när jag presenterade mig och Kerstin sa: dig har jag mött som Hongkongfrun. Hon hade hittat mig blogg och läst innan de flyttade hit!
Imorgon är dagen fortfarande ett oskrivet blad. Inget planerat, förrän på kvällen, då jag och C ska gå på galopp! Galopp galopp galopp Yihaa!!!!! Godnatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0