Brazilian blowout

Så har man lärt sig ett nytt begrepp - Brazilian Blowout. En snabb resumé för nytillkomna:  Vi var på något som kallades Lady Bazaar för några veckor sedan. Där fanns en kvinna som heter Rennie Fensham. Hon är stylist och var där för att göra reklam för hennes nya salong. Under kvällen drog de en vinnare, som fick 3000 HKD (ca 2500 kr) för en total make-over. And the winner is... Alva Lundmark. Hon ville inte gå så då måste stackars jag göra det istället :-) När jag googlade på denna Rennie visade det sig att hennes salong inte heter Hollywood Hair för intet. Hon har varit stylist för en massa kändisar där i Hollywood och idag var det alltså dags att ta i tu med miss Eva. Efter att pratat en stund föreslog hon att hon skulle göra en Brazilian blowout så jag skulle slippa använda plattången varje dag. Det tyckte jag lät som en bra idé och vi satte igång. Började 12.00, var klar 17.00! Puh det tog tid att göra mig vacker, men jag klagar inte. En fantastisk lyxig dag med olika män som tvättade mitt hår och masserade min huvudskalp flera gånger under dagen. Rennie svepte förbi och kom med anvisningar till männen och sedan när alla behandlingar var klara dukade de upp hennes saxar och borstar och så satte hon igång med klippningen. Under dagen satt jag och läste glassiga magasin, drack kaffe och blundande emellanåt. Vi sparade makeupen till lördagen då det är 25-årigt jubileum för SWEA och stor svenskfest här om två veckor. Pengarna räckte till en frisyrstyling och makeup den dagen. Ibland har man tur som en tokig.
 
FÖRE                                                                  
 
EFTER
 
Detta var en lyckodag för gissa vad jag tittar på här?
 

 
Dessa snyggingar. Kom till mamma.......
 
Ett samarbete mellan Converse och Marimekko. Lyckat tycker jag. De är mina nu :-)
 
Nu har jag just kommit in från en tur i regnet och det var alltså sant - Mitt hår är fortfarande alldeles rakt och blankt istället för det burr det brukar anta när det blir fuktigt! Proffsig Rennie!
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0