Lite smått och gott

Alva gillar mest att äta hemma. Jag och Charlie gillar mest att äta kinamat ute. Det har gjort att hon blivit duktig på att laga mat. Här är en lunch i veckan. Mumselimums och fint med hjärtägg. Till laxen serverade hon pestosås.
 
I torsdags arbetade jag på svenska skolan igen. Lång resa dit, men kul att frökna sig lite igen :-)


Lindex har inga affärer här, men ett huvudkontor. Ibland har de stor utförsäljning av provex av bad- och underkläder. I veckan var det dags för en sådan utförsäljning och jag och Alva tog med oss storkassen och for dit. Tur vi tog en stor kasse, för det blev shoppa av. Allt kostade 5 kr styck och låg huller om buller på bord och i kartonger i ett rum som kanske var 7 kvadratmeter. Här fick vi prova på riktig reastämning när minst 15 personer var i rummet samtidigt och ville ha samma trosa. Det skreks och tjattrades och skrattades på kinesiska när de tog samma saker. Till slut löste de tvisten med sten, sax och påse. Helt hysteriskt, men kul.
 
 
På fredagkvällen åkte vi över till Central för att reka lite ställen till helgen när Markcus och Carola kommer. Mådde inte bra i min mage i slutet på veckan, men var lyckligtvis ganska hyfsad till fredagsmyset.
.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0