Nobody puts Baby in a corner....

Verkligen haft en bra söndag. Vaknade pigg och gjorde bort mitt plugg. Gick på ett sååååå kul Zumbapass mitt på dagen.


Efter att ha jobbat bort strykhögen blev det en tur till ShaTin och Ikea mm. Köpte oss bl.a en vakthund :-)
 
 
Sedan en sak till som förhöjde denna dagen ytterligare - Vi gick på musikalen Dirty Dancing. Jag gillar verkligen den filmen och inte minst det berömda filmcitatet. Det är härlig dans och bra musik. Handlingen utspelar sig i augusti 1963, min födelsemånad och mitt födelseår. Musikalen var bra, men det blev inte samma kemi som mellan Patrick Swazye och Jennifer Grey i filmen. Alla i salongen jublade när repliken kom; "Nobody puts Baby in a corner". Annars tycker jag publiken var lite tam. Jag vill ju klappa och jubla, men det gör man inte riktigt här. Visst klappade jag på ändå, men man känner ju inte stämningen riktigt när man bara hör sitt egna lilla klapp - klapp, klapp liksom..... Man blir upprymd och glad av musik, dans och skådespel i en gemensam blandning här och nu.

 
 
 
Det fanns träningslinnen med repliken på. Var sugen på att köpa ett, men resten av familjen tyckte det var urtöntigt. Ångrar mig redan.......

 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Spännande kultur i Hong Kong och avis på Dirty Dancing! Ett sådant linne skulle jag också velat ha. Det är en replik jag ofta återkommer till :-)

Svar: Och vem är du då måntro?
hongkongfrun.blogg.se

2013-04-24 @ 16:50:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0