Påsken

 
 Så blev det påsk och vi fick smaska på svenskt godis från ägget. Magnus med familj kom till HK på långfredag. Det har inte varit det bästa vädret med regn, grått och dimma, men vi har gjort mycket ändå. Det blev ju inga vandringar eller stränder, men tempel, marknader, Ocean Park och shopping. De for till Thailand i tisdags för att vila upp sig efter storstadsupplevelser. Blev så tomt när de for. Det har gått hur bra som helst att bo åtta stycken i lägenheten. En liten bildkavalkad;
 
Äntligen framme i HK efter en lång resa.
 
Kvällsmys vid strandpromenaden.
 
Bra start på dagen med Tai Chi vid vattnet. Master William är så söt när han pratar på sin kinesiska engelska utan bokstaven r - Blitt in, blitt out (breath in, breath out) callion callion (carry on, carry on)
 
10 000 Buddhor......
---en apa.
Hong Kong med sina kontraster. Det gamla templet bland de höga husen.
 
Jag är född i zodiaken Kaninens år.
Magnus är Orm.
 
Regn, regn, regn, men glada miner. Just efter jag tagit det här kortet kom det fram en kvinna till mig, som noterat att vi bara hade ett paraply. Hon pratade nästan ingen engelska men vill att jag skulle dela paraply med henne. Hon skulle åt ett helt annat håll, men följde oss ända till taxihållplatsen - No ploblem, no ploblem! De är så otroligt vänliga och hjälpsamma här.
 
Delfinshow på Ocean Park. Skaplig bakgrund har scenen.
 
Som om vi inte var tillräckligt blöta av regnet. Vi skrattade så vi grät. Härligt!
 
En valross...
 
...och en panda.
En djonk seglade förbi mitt i ljusshowen utanför vårt hus.
 
Tack för trevligt sällskap familjen Brännström och ha det bra i Thailand.

 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Man ser bara reklam....

Svar: Ja riktigt så händelsefattig var inte vår påsk. Datorn laggade ihop. Gör nytt försök nu :-)
hongkongfrun.blogg.se

2013-04-03 @ 19:01:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0