Dragons back

 
I dag var det dags för en hike. Klockan 9.00 tog vi tunnelbanan till Shek Kei Wan där vi mötte upp några vandringskompisar. Sen blev det buss till startplatsen. Där stod några fler och väntade, så vi var rätt många idag. Det var lovat sol och vi hade packat badkläder. När vi startade regnade det och var dimmigt. Det blev inte så mycket utsikt att visa för Fanny, men vi hade en härlig hike. Jag har verkligen saknat dessa onsdagshiker nu när jag inte varit med på ett tag.
När vi kom ner till Big Wave Beach började det klarna upp. Efter en välförtjänt lunch på stranden sa vi hej då till de andra. Jag, Alva och Fanny stannade kvar. Somnade skönt i sanden ett tag och sedan badade tjejerna två gånger. Vi stannade till 16.00. Härlig dag!
Nere! Bra jobbat tjejer. Vi vandrade 2 timmar och det är en del uppför.
Hikinggänget på väg till lunch.
Skönt att ta av sig skorna efter en lång tur.
Barfota i sanden.....
Färsk kokosnöt som mellanmål.
Härliga vågor och många surfare på G.
Det blev en minibuss tillbaka. Verkar vara kul. Han körde som en galning!
En snabb dusch och sedan åkte jag till ön för en after work med några Sweor. Vi var på Red Bar i IFC, Hong Kongs högsta byggnad, 412 meter och 88 våningar högt. I bakgrunden ser ni vårt hus igen. Det ser man nästan var man än är. Det känns så tryggt :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad roligt för Alva med besök :) Inte utan att man blir sugen att få en guidad tur av dig efter all denna övning i guidning !

2013-02-08 @ 19:39:06
Postat av: Eva

Jo du, nu turistar vi för fullt. Kul. Förövrigt anser jag att ni ska komma till HK i maj......

2013-02-09 @ 02:30:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0