Shopping på "Sneakers street"

Igår var det shopping av skor som stod på agendan. Efter Alva pluggat på förmiddagen åkte vi tunnelbanan tre stationer till  Mongkok och den sk "Sneakers street" (Fa Yuen Street egentligen ). Vi undvek helgen för det brukar vara så mycket folk då, men igår var det helt galet med människor där. Det kanske beror på att det snart är Kinesiska nyåret och en del kineser ha ledigt redan nu och kommer till Hong Kong - vad vet jag - men det var så otroligt trångt i de små affärerna, så mycket ljud och varmt. Skorna är billiga där. Converse och de Nikeskor, som Fanny ville ha kostade, en tredjedel av priset i Sverige. Så det var väl värt ett besök ändå. Efteråt var vi så slut så jag och Fanny var tvungen att återhämta oss med våra favoritchips salt&vineagar och Alva med godis :-)

Kommentarer
Postat av: Julia

Vad mycket ställen vi missade att besöka när jag var där inser jag! Ni har mycket att visa mig då jag kommer dit :)

Svar: Längtar att visa allt vi hittat!
hongkongfrun.blogg.se

2013-02-05 @ 13:47:40
URL: http://julialu.blogg.se
Postat av: Yvonne

Vilka skor! Ett passande ställe för mig, jag är ett skofreak.:)

Svar: Me too. Här är ett paradis för oss :-)
hongkongfrun.blogg.se

2013-02-05 @ 18:16:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0