Chinese Homemade Cooking Course

I dag hade jag anmält oss till en kurs i kinesisk matlagningskurs. Det är Hong Kong Electric som anordnar engelskspråkiga matlagningskurser. Vi tog tunnelbanan till North Point och fick lära oss laga tre rätter och äta dem för 90 kr/pers. Det var gott och lite kul att det är HK:s motsvarighet till Öviks Energi som har dessa kurser. Det var vi tre och resten filippinska maider som var där och lärde oss.
 
Köket
 
 
 
Maten
 
 
Stir Fried Pork With Crispy Noodles
 
 
Stir Fried Fish With Celery
 
 
Lemon Chicken. Kolla den söta garnityren med tomater, som förvandlats till Tomato Gold Fish!
 
Sen tog vi spårvagn till Causeway Bay och Julia och Sandra bosatte sig på Forever 21 i några timmar. Jag köpte några presenter och sedan åkte jag hem. På kvällen åt jag, Ulrika, Eva och Catharina på Ra och sa hej då för den här tiden. Eva, jag och Catharina åker alla tre hem nästa läsår och pendlar då och då till Honkis. Vi tajmar in våra resor till hösten, så vi behövde inte säga hej då, för alltid, utan Auf Wiedersehen mina fina HK-girls.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0