Blomutställning i Victoria Park

Idag åkte Eva B, Monica och jag till Victoria Park där det är en stor blomsterutställning. Den var stor och innehöll en massa olika miljöer och statyer uppbyggda av blommor. Det är så spännande det här med smak....
Här är det verkligen inte "less is more" enligt den skandinaviska stilen. Nej nej. Ös på bara och blanda färger och former toppat med mycket bling-bling. Vi tycker det är fult, men så ska det vara här. Smaken är som baken. De tycker säkert vi är alldeles för tråkiga. Det är också faschinerande att se alla som fotar...allt! Så här såg det ut framför en rabatt med penséer och fingerborgsblommor. Inget märkvärdigt...tyckte jag då :-)

 
Här kommer lite exempel på montrar med blomarrangemang:
 
 
 
Dessutom fyndade vi orkidéer. Fyra stycken för 100 HKD (ca 85 svenska kr).
Det var ju billigt. Här står de och vilar i påsarna medan vi åt en god pastalunch.
 
Nöjd, men trött av alla människor och intryck kom jag hem till Alva, som är så duktig och pluggar själv. Här är  dagens inköp. Tomaterna var så söta och goda. Mangon ska bli vårt kvällsfika.
 
Alva har pluggat klart för idag och frågade var tejpen är för ett tag sedan. Jag har hört hur hon rivit tejp på tejp, medan jag skivit i bloggen. Nu kollade jag och fick se den här skapelsen:

 
Blir nostalgisk över minnen som kommer från den tid jag var i hennes ålder. Jag har alltid älskat att klippa ut och sparat på bra visdomsord. Många har suttit länge på min anslagstavla och faktiskt varit med mig i livet - i tröst, i glädje och pepp för att våga. Många gånger har man ju mött människor som inte tror på förändring eller att saker är omöjliga. Det har alltid upprört mig, från att jag var rätt ung. Man kan väl prova i alla fall. Följade ord har varit med mig ända sen jag gick i sjuan tror jag. Jag kommer ihåg att de satt på min bästa kompis Tinas storasyster Lisas vägg:
 
" Herre, förbarma dig
och se med särskild ömhet
till dessa människor,
som är så väldigt logiska,
så väldigt realistiska
att de blir irriterade
över att man kan tro på
en blå liten häst"
 
Nu startar associationsbanorna........ En låt, som jag kopplar ihop med dikten och som jag också alltid gillat mycket är den här:
 
http://www.youtube.com/watch?v=EPSxTDJeQ9I
 
"If I could see something-
You can see anything you want boy
If I could be someone-
You can be anyone, celebrate boy.
If I could do something-
Well you can do something,
If I could do anything-
Well can you do something out of this world?"
Dream on!

Kommentarer
Postat av: Eva

Oj, vad jag har missat massor. Min vanliga länk uppdaterades inte och när jag gick in från en annan dator fanns det plötsligt massor att titta på! Kul!
Vilka äventyr ni är ute på och vad ni får se!
Helt rätt inställning med nyfikenhet och öppet sinne - både beundransvärt och inspirerande!
Kram / Eva

2013-03-19 @ 20:47:37
Postat av: Anonym

PS. Kom att tänka på ett citat i samma stil som jag bär med mig (fast jag vet inte om jag alltid agerar efter det):
"Och när jag äntligen vågade titta under sängen, fann jag att krokodilen var riktigt trevlig! (Loesje)

Svar: Det var ett bra citat. Nytt för mig. Nä det är inte alltid man gör som man egentligen tror är bäst, men huvudsaken att man tänker och reflekterar, så kanske tiden kommer en dag då man träffar krokodilen..... Och den blå hästen 😄 Kul att höra ifrån dig. Kram och ha det bra.
hongkongfrun.blogg.se

2013-03-19 @ 20:52:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0