Dagens vandring - Jardine´s outlock

När jag väckte Alva i morse slog det mig vilken spännande utsikt hennes sköldpaddor har!
 
Efter frukost gick jag till Hung Hom och tog där båten 09.05, tillsammans med hikeledare Eva, till North Point. Därifrån blev det taxi upp till Park View. Vi var fem vandrare idag och vandrade Hong Kong trail stage 5, Jardine´s Outlock.
Kom härligt högt upp.
 
På väg ner passerade vi Tai Tam Reservoir med grönt vatten och en fin gammal stenbro.
 
På väg hem igen gick jag förbi den här skylten:
 
Bror Magnus med familj kommer hit om två veckor och här har de redan börja sätta upp skyltar för att uppmärksamma detta. Det är förstås en stor händelse att fira här, menar Magnus och det är det ju för oss också. Det ska bli så roligt! Välkomna!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0