Earth Hour

Häftig fredag - lugn lördag :-) Varit lite runt stan och sökt uppblåsbar bra madrass till vårt finfrämmande till påsk. När jag handlade mat i vår mataffär fick jag en present igen. Denna gång en liten fin tekanna med inbyggd sil. Den kommer vi att ha användning för. Dricker mer te här än hemma i Sverige och vi hade ingen tesil faktiskt.
 
 
Förra veckan fick jag en liten flaska med kinesiskt 38-procentig sprit.
Tycker tekannan var bättre!
 
Charlie var ute på kvällen med kunder på Hong Kong Sevens och jag och Alva chillade. Vi gjorde god mat från Karins matblogg. Denna gång blev det fiskfärsbiffar med ugnsstekta grönsaker och vitlöksaioli. Mumsfillibabba blev det.
 
Sedan såg vi film, åt yoghurtglass och myste i stearinljusen sken när det Earth Hour inföll 20.30 - 21.30. Alla fasadbelysningar släcktes, så fast det inte var helt mörkt, utan lyste i många lägenheter, blev det en stor skillnad.
 
Så här brukar det se ut
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Varför får du presenter i butiken?

Svar: När jag handlar över 250kr vissa dagar. 😄 Ganska trevligt system faktiskt!
hongkongfrun.blogg.se

2013-03-24 @ 10:08:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0