Fitness First

Nu har jag och Alva gått med i ett gym i närheten - Fitness first. Alva vill främst ha mer maskiner att träna på i gymmet, än vad vi har här i huset och då ställer väl mamsen upp och går på pass som Zumba, Body Balance osv. Jag var på ett Zumba-pass i går och det var sååååå kul. Varje gång jag såg mig själv i spegeln såg bara ett stort leende. Det är nära och bra. Man får låna två handukar varje gång och de har fina duschar med bra schampo och balsam. Det är kul med kulturskillnader. I "riktiga" Kina är de väldigt naturliga. De gör det som är enkelt och det innefattar också att sörpla och använda ett bordskick som inte vi skulle tycka var ok, om du behöver spotta gör du det - var som helst mm. För dessa mainlandkineser blir det lite jobbigare att komma till HK för här får du inte spotta och så. Därför finns det också den här skylten på vårt gym, kan jag tänka mig. Om en mainlandkines behöver torka sig så är ju en fön jättebra - till allt - inte bara håret. Det uppskattas inte och därför denna instruktion. "This is not a butt dryer" Det tycker jag var kul....

 
I vårt hus har det öppnat en ny affär med lite blandade märken. Man känn sig ju som nästan som hemma när man möts av den här skyltningen av Kånken :-)
 
Tänk vad lilla Sverige finns i världen. Fjälllräven, IKEA mm. Vi har en annan liten affär i vårt hus som säljer kort och papper. Den heter Swedish design!
 
I dag har jag längtat efter att familjen ska vara samlad. Jag saknar "oss"
 
Nu är det snart mat. En vän här i HK, Karin, har en matblogg. Så mycket gott jag hittar där:
 
www.catchmyrecipe.se
 
Alva hittade ett recept på fylld paprika som hon nu fixar i köket. Det doftar gott!
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Jag igen... :)
Buffdryer!! :) ja tänk vad olika det är. Att måsta uppmana om att inte torka "fram och bakstjärt" gonatt

Svar: Ja man får lite roliga bilder i huvudet
hongkongfrun.blogg.se

2013-03-21 @ 23:07:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0