Flanera på Shanghai Street

Idag efter städning, tvätt och plugg åkte vi till Shanghai Street. Där finns så många roliga saker som har med mat att göra. Porslin, kastruller, bakprylar, wok-grytor - allt! Det finns både bautagrejer till restaurangkök och till "vanliga" hemmaköket.
 
Här på Shanghai Street är en skön känsla av "gamla" Hong Kong
 
 
På den här affären finns så många roliga bakgrejer. Flera av Julias julklappar kom härifrån den senaste julen.

 
När man går i Hong Kong får man gå sakta. Här har inte så många bråttom. Det kanske är en förutsättning för att så många människor ska fungera på en liten yta. Här flanerar man.
"Det är en stor konst att flanera" har någon sagt och det stämmer. Det tar ett tag innan man kommer in i lunken, men sen är det ganska skönt. Som Monica Zetterlund sjunger:
 
http://www.youtube.com/watch?v=ktnq5q4wAYE
 
Jag köpte lite porslin till sushi och andra asiatiska måltider. Tycker jag fick mycket för 120 kronor :-)
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Fint! Påminner i färgen om det där bruna arabiaporslinet som var så poppis på 70-talet.
Kram

Svar: Ja det var så jag tänkte för det är ju det porslinet jag har med mig hit sen vi städade ut huset på Cirkelgatan 😄
hongkongfrun.blogg.se

2013-03-21 @ 23:04:07

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0