Klungan - på japanska??

I fredags pluggade Alva undan på förmiddagen och jag höll på med tvätt och sådant. I vårt "compact living" finns vår kombinerade tvättmaskin/torktumlare praktiskt placerad bakom ett skåp i köket under ugnen.
 

 
 
Det är så fint väder här nu så vi tog med oss lunch och åkte ut till Deep Water Bay. Härlig eftermiddag med 25 grader i luften och närmare 20 i vattnet tror jag. Det innebar årets första dopp för mig. Alva har redan hunnit med att bada när Fanny var här.
 
 
Vi tog båten till ön när vi for dit och lyxade oss med en taxi till beachen. På tillbakavägen tog vi buss 973 som körde oss nästan ända hem. Det tog ung 45 minuter. Ibland är det kul att åka buss istället för tunnelbana, fast det kan ta längre tid. Man ser så mycket och få lite mer grepp om var man är. Behövs ju för mitt lokalsinne! :-)
Det var nästan tomt på bussen, så inte behövde vi trängas, som i tunnelbanan heller.

 
Passerade små kvarter...
 
...stora kvarter och stora hamnen.....
....innan vi var hemma.
 
Senare på kvällen tog vi tunnelbanan in till ön igen för att gå på en dansuppvisning jag köpt biljetter till lite på vinst eller förlust. Jag gillar ju dans och Condors är en japansk dansuppvisningsgrupp som är väldigt populär i sitt hemland. Där säljs biljetterna ut på 15 minuter. Jag beställde kvällen före och till min lycka fanns det två platser på första rad. Tycker alltid att det är kul att sitta längst fram, vad jag än går på. Man är så mycket mer med då. Dansa kunde de, men det var också små sketcher och filmer. Helt galet! Jag vill jämföra dem med Klungan från Umeå, ni vet de som också gjort "Mammas nya kille" på radio. Går inte att återberätta, måste upplevas. Här är en liten snutt jag hittade på youtube.
 
http://www.youtube.com/watch?v=ueGVGzLPJws
 
Helgen i övrigt har varit lugn. Charlie kom hem från USA i lördagskväll och idag har vi tillbringat ca 4 timmar i det stora 28-våningsmöbelvaruhuset i Ap Lei Chau. Behövde ett bord och till slut hittade vi ett, som levereras på tisdag. Det blir bra.
 
Kram på er alla där ute!
 
 








 

Kommentarer
Postat av: Fanny

Åh vad jag saknar er!!

Svar: Gumsan😘😘 Gissa om vi saknar dig!!Det var roligare när du var här. En viss person var dessutom på lite bättre humör då. 😉Kom hit!!!
hongkongfrun.blogg.se

2013-03-12 @ 12:30:39
URL: http://faannyberglund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0