Lugn helg

Helgen har varit så lugn. Charlie borta, Alva har pluggat...
 
 
och jag har...... ja vad har jag gjort.? Städning, tvätt och strykning har legat efter nu när stora O har varit här, så det har jag gjort....fast väldigt lite. Jag och Alva har varit ute och gått lite runt här omkring. Vi var bla i parken, som ligger nära oss - Kowloon Park. Det är en riktigt stor park med mycket grönt och en del djur. På tal om djur... en klasskompis från lärarhög, Mona,  brukar lägga in så roliga bilder på Facebook under temat "gissa djuret". Jag kanske ska härma henne. Här är ett djur vi såg. Gissa djuret!
 
 
Här kommer svaret:
 
 
 
 
 
En flamingo. Gissade ni rätt?
 
Det har ju alltid varit mycke´ djura´ i vår familj och ibland saknar vi våra djur så mycket. I alla fall jag och Alva! När vi blir riktigt längtan brukar vi åka till MongKok. Det som är bra i HK är att om du vill ha något åker du till en gata och sedan finns det du söker efter på den gatan kvarter efter kvarter. Det kan vara allt från badrumskranegatorna till cykelgatorna. Praktiskt att bara behöva åka och gå på en gata. På Goldfish market finns flera kvarter med fiskar i alla storlekar och färger.
 
 
De serverar också fisk på restaurangerna och du får själv välja ur akvarierna i fönstren. Ofta ser man den här varelsen, som jag tror är en mussla. Min fantasi tar mig till något som nån av våra hästar haft mellan benen. Tycker inte att de ser aptitliga ut!
 
Det finns också affärer som säljer de sötaste av kattungar och hundvalpar. Alva står med bedjande blick och säger snälla........ NEJ! säger jag, fast hela mitt hjärta skriker Joooo! Vill Ha!!!
Vi köpte ett nytt akvarium istället till de två sköldpaddorna som är våra husdjur här. De fick jättefint och stort att simma i.
Den ena sköldpaddan, som heter Lucifer (Oskar har döpt den...) har bara legat stilla och blundat sen vi köpte den. Nu fick den glädjefnatt i det nya akvariet. Den började simma och gjorde kullerbytter, stod på händer och skrek tack.... nä det gjorde den inte, men det kändes som den blev väldigt glad. Men den gjorde faktiskt kullerbyttor.
 
Stackarn, den var nog deprimerad i den lilla glasskålen vi hade tidigare. Tänk att en liten sköldpadda kan visa sådana känslor :-D

Kommentarer
Postat av: Julia

Vilka söta! vad heter den andra sköldpaddan ?

Svar: Amfibia tror jag. O tyckte den skulle heta Satan. Allt för att reta sin mor...
hongkongfrun.blogg.se

2013-03-04 @ 20:35:25
URL: http://julialu.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0