Tai Long Wan i Sai Kung

Jag startade hemifrån kvart över åtta på morgonen och åkte först tunnelbana till Hung Hom för att träffa några hikers där för att samåka taxi till Sai Kung. Tycker den här skylten var lite svårttolkad. Förstår inte riktigt hur jag ska bära mig åt :-)

Taxiresan tog 45 minuter. Väl i Sai Kung fick vi byta vår röda taxi mot en grön. "Stadstaxin" får inte köra i Sai Kungs område. Efter ytterligare ca 30 minuters taxifärd började vår hike. Det har varit en solig och lagom varm dag i Hong Kong i dag, så vi fick ett perfekt hikeväder. Åh vad vackert det var. Vi  passerade tre stränder, helt öde och vackra berg som vi fick vandra uppför och uppför. Tala om att jag har tappat all kondition jag lyckats få före juluppehållet. Nu jädrans måste här tränas. Flås flås. Men vilken natur. Tappade nästan andan av den med!


Vi tog lunchpaus vid tredje stranden och åt vår medhavda matsäck. Låg och pratade och solade i en timme.

Här sitter jag och ser ut som tant Eva bland alla som är så "fit" :-)
 
Skönt att ladda batterierna för det var på väg hem, efter vi gick över spången, som det blev riktigt "heavy".
 
På den här hiken fick man se ner var man satte fötterna. Det var stora koblajor lite varstans och då och då dök ägarna upp. Muuuuu
 
Kom hem ca 16.30 efter att åkt buss till Mongkok och gick lite vilse i när jag skulle hitta tunnelbana hem. En hel arbetsdag blev det. Rätt skönt slut. Njuter nu av fin solnedgång över Honkis och väntar på att Alva ska komma från affären, där hon handlat saker för att bjuda sin mamma på en fruktmilkshake till kvällsfika.
Ha´de´!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0