Bronsfabriksbesök

Alltså jag undrar om South China Morning Post läser och får inspiration av min blogg?? :-) I morse hade de i allafall samma resonemang som jag hade i bloggen om kommersen kring Badankan.
 
 
Här har de en bild på en maträtt som serveras på restauranger här, Curry Duck Rice,  där riset nu är format till en badanka........
 
 
Efter tidningsläsning och frukost åkte jag MTR till Kam Sheung Road, Exit B.
Där mötte jag upp två SWEOR (+ enSweamake) för att vi tillsammans skulle göra ett besök på bronsfabriken Sum Ngai Brass Ware.
Fint väder och en fin liten by.

 
Här fanns många roliga saker. Synd att det är så tunga grejer. Svårt att frakta till Sverige. Fick bli lite småsaker och presenter.
 
Några fina katter låg och vilade i solen
Titta gärna på deras hemsida: www.sumngaibrass.com
 
När jag kom hem la vi oss vid och i poolen. Skönt med sol. Simmade 1 km.
 
Kvällen avslutas med bad igen, denna gång i badkaret med både skum och badbomb + goda kalla pomeloklyftor. Nu kommer jag att somna gott. Godnatt
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0