Jättebadankan får besök

Jag har gjort ett besök i hamnen hos Badankan. Jag var inte ensam. Tänkte; "Vad är det för fel på människorna som trängs här för att se en badanka och ta kort" Sen kom jag på att det var ju det jag kom för också.............
 
 
 
Men sen tyckte jag det var lite fel på alla som plötsligt skulle ha en badanka. De säljs överallt här i HK nu - överallt. Tala om business - Allting går att sälja med mördande reklam; "Kom och köp konserverad gröt", liksom. "Money makes the world go a round, the world go around, the world go around......"
 
Jag flydde massorna och hamnade på en stilla bänk långt bort, efter Hong Hum Waterfront promenade.
 
 
Skönt att sitta och fundera en stund. Gillar att det går att hitta en del lugna platser i den här kokande staden - Asiens New York.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0