Öviksbesök och SWEA-jubiléum - vilken kombo!

Fredagen den 26/4 fick vi efterlängtat besök av vännerna Carola och Marcus. Det var så roligt att ses i Hong Kong och få visa dem lite av vårt liv här. På fredagen gick vi ut och åt på en teppanyaki på en japansk restaurang
på ön.Tog färjan över.
Sedan blev det en barrunda i Central och Wan Chai. Pang på inget jetlag här inte. Som tur var hade de sovit bra på planet. Dansade och partajade och kom inte i säng förrän 02.30. Oj då hur tänkte vi nu. Vårt stora party var ju nästa dag. Lördag den 27/4 firade SWEA 25 år i Hong Kong med pompa och ståt. Som tur var tyckte Carola och Marcus att det var ok att hänga med. Jag och Alva fixade naglar redan på fredag förmiddag.
Blått och gult var naturligtvis temat för kvällen. Festen hölls i ett fin gammalt hus i Central, Helena May.
 
 
En fin fest med god mat och full fart med hjälp av Andreas Lundstedt, som var kvällens toastmaster och DJ. Här kan ni läsa hans blogg om festen.
http://blogg.amelia.se/andreaslundstedt/2013/04/28/swea-25-ar/

Före festligheterna åkte jag och Carola till Hollywood Hair. Jag hade ju vunnit ett presentkort där och nu löste vi in sminkning och hårfix. Tog med oss lite bubbel och kände oss jätte lyxiga. Det var lyxigt, men.......

Före
 
...vi blev inte så nöjda med resultatet. Inte precis vi! Rennie och hennes dotter har jobbat i USA och de har nog en liten annan stil där när de ska gå på fin baluns. Vi kände oss väldigt tantiga. De här bilderna ser ju rätt bra ut, men jag har inte några bilder på slutresultatet för jag tappade som sugen att ta kort. Hade en fin "outfit" med gul klänning, blå skor och sjal och guldsmycken, men som sagt såg ut som en tant. Tur man inte är 25 sådana gånger för då hade jag nog åkt hem istället för att som nu gå på festen och göra en rolig grej av det hela. En av mina vandringskompisar här skrattade så hon grät!
 
Än så länge var det rätt bra
 
Bakifrån var vi fina
 
Framifrån såg vi tio år äldre ut än vad vi är. Det blev nåt med sminkningen och när hon avslutade med att spruta på nån sprej som skulle göra oss 10 år yngre gick det helt på tok. Ja ja. Vi hade kul och skrattade mycket åt det här när chocken lagt sig. Stackars Carola, som blev iväglurad och trodde hon skulle bli fin. Tur hon är den hon är och kan skratta åt sig själv!
Kvällen innehöll god mat, tal och dans, precis som en sån här fest ska innehålla
 
Charlie med sin bordsdam Eva

 
Full fart på dansgolvet som ni ser. Andreas lärde oss disco-movesen. Här har jag snott en bild från hans blogg, där jag som tur är visar finsidan. Ser min gula bak!
Sedan var det hyrd buss till hotellet Excelsior där det var efterfest på deras Top Floor.
Dansen fortsatte.....
 


 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Snacka om igenkänning...Själv bytte jag ut frisören för jag såg Drottning Margrethe av Danmark i spegeln...hahaha.

Svar: Man vill ju gärna se ut som sig själv (eller lite snyggare :-)....)
hongkongfrun.blogg.se

2013-05-05 @ 04:05:05
URL: http://malaysiafrun.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0