Sköldpaddor, karpar och mimosaträd

I dag längtade jag ut i naturen så jag och hikevännen Eva tog en tur till Tai Tam Country Park.
 
Först en prommis till henne i Hung Hom. Sedan färjan till North Point. Därifrån blev det tunnelbana till Sai Wan Ho och buss 14 till parken. Tur man har med sig nån som bott här några år och hittar (Jag skriver upp färdvägen så här i min blogg för att jag ska kunna gå tillbaka och kolla hur vi åkte om jag ska åka själv nån gång). Ja hittar och hittar förresten :-) Vi kom inte till badstranden och den thailändska restaurangen på taket, som vi tänkte. Hmmmmm. Men det blev bra ändå. Huvudsaken att jag fick röra på mig i annan miljö än stooooooooorsta´n.
 
 
 
Dessutom åt vi goda hamburgare med surkål istället. Det är som annan natur här än vad jag är van vid. Istället för gran och tall går jag förbi mimosaträd, som håller på att blomma ut (men doftar ändå lite) och i vattnet simmar sköldpaddor och jättekarpar i olika färger.
 
Svårt attt förstå hur stora de var genom bilden, men de var stora. Ser ni sköldpaddan på nästa bild :-)
 
 
Mimosaträden blev ju inte heller så bra på kort i motljus. Ser ni något gult?
 
 
Det ger mig energi och gör att jag känner mig på bra humör trots det grå vädret, som gör att jag nästan aldrig har nån utsikt bland molnen på 48:e våningen.












 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0