Stranddag

Idag tog vi oss utanför storstan. Det är kul att visa hur lätt det är och vilka kontraster denna stad bjuder på.
Åkte tunnelbana och buss till Big Wave Bay.
Fattar inte att man vågar sig ut på dessa trafikerade och slingrande vägarna som cyklist!
Jag hoppade av bussen före och tog ett motionspass via Dragons Back till stranden. Alva och Adam är lite krassliga på olika sätt, så de tog min ryggsäck till stranden direkt. Vilken skillnad att gå utan packning. Gjorde personbästa i tid:-)
"Vi ska ut och gå idag - mitt lilla fejs (min lilla kropp)  och jag, Hepp!"
Härlig dag!
 
Först så går det upp........
....och sen så går det ner!
Här ligger A o A i badet under tiden.
Jag kommer dit också och provar surfbrädorna. Sådan fart!
Ett brudpar förevigas i den fina miljön.
Skön heldag ute. På kvällen åker vi över till Central för att prova en, för oss, ny restaurang - Koh Thai. Där kan man sitta ute och det gillar ju vi svenskar. God mat och fin miljö, men vi fick vänta alldeles för länge på den för att det skulle vara ok.
Vi åkte världens längsta sammanhållande rulltrappesystem upp - och fick gå ner.
 
Det firades Halloween och var helt galen stämning i stan med kravallstängsel för att styra upp allt folk. Kul att se!
 
Vi lämnade festen och gick upp till terassen på Sevvas bar och njöt utsikten.
 
Ännu en fin dag i Hong Kong. Kan inte göra annat än hålla med skylten på tunnelbanan.
 
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vilken härlig natur! Skönt med beach och bad efter den "promenaden".

2013-11-01 @ 05:37:34
Postat av: Helena

Vill tillbaka!!!

Svar: Ja jag med - med er!
hongkongfrun.blogg.se

2013-11-04 @ 20:13:36

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0