Drakbåt

Idag var det en dag jag längtat efter. SWEA hade drakbåtspaddling i Stanley med instruktör. Åkte till Catharina i Hung Hom och sedan tog vi bussen därifrån. Mycket köer i rusningstrafiken, så det tog oss över en timme att ta oss dit. Det var soligt och varmt på Stanley Beach, men mycket blåsigt.
Borta vid kajen ligger vår båt och väntar.
 
Så kul att få träffa så många Sweor, både gamla och nya ansikten. Vi fick en teknik- och säkerhetsgenomgång av vår instruktör på land och sedan utfördes lite uppvärmning innan vi klev in i vår båt.
 
 
 
Det var så kul. Kommandoorden var Focus - Ready - Go! Sedan fick man tänka mycket på tekniken och inte minst att hålla samma synkade tempo. O vilken fart vi fick upp när allt stämde!
Här står hela gänget. Vi var så bra!!!! (Och där står jag, den enda med flytvästen fortfarande på, som om jag inte kunde simma!!)
 
 
Efteråt smakade det gott med kaffe och välförtjänt morotskaka samt banankaka.
 
 
Kul förmiddag. Mindre kul eftermiddag och kväll då jag varit risig i magen. Har legat i soffat under filten och tittat på Skavlan, Moreus och Olof Röhlander, så det blev något bra av det ändå. Bara vilat mig i form inför finfrämmandet vårt imorgon (förutom några besök på toaletten då). Det gäller att se något bra i allt som händer!!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0