Hong Kong - marknader

Det finns väldigt många marknader i HK - Ladies market, Night market, Bird market, Flower market, Jade market osv osv. Idag åkte jag längre med tunnelbanan än jag någonsin gjort på vår röda linje och botaniserade bland marknaderna i Sham Shui Po. Det var en hel stadsdel med bara marknad av blandad sort. Här fanns allt - både mat, kläder, elektronik, fiskeredskap, verktyg mm.
 
 
 
Här kunde man köpa nudlar av olika sorter på lösvikt.
 
Och så alla torkade fiskar, kött och grönsaker förstås. Det luktar speciellt när man går förbi de här ställena :-)
 
Det råder ett annat lugn så här utanför city, även om det är mycket folk. Jag såg inte en enda västerlänning, förutom jag! En del tittade lite frågande, som om de undrande vad jag gjorde där. Även hunden tittade lite frågande och lojt på mig.
 
 
Sedan åkte jag till Blom-marknaden på Prince Edward.
 
 
 
 
Köpte en krukväxt för 14 kronor.......
 
 
...och en stor blombukett för 60 kronor. Kul att handla billigt!
 
 
Resten av dagen har gått åt att vänta och vänta och vänta på Alva och Adam. De blir bara mer och mer försenade. Kanske har de i alla fall blivit uppgraderade till Business Class. Lång resa, men NU säger Charlie att de har landat 23.48. Det blev 8 och en halv timme senare än beräknat. Ja ja huvudsaken de är här nu. Men vi får väl vänta en timme till innan de kommer till oss i lägenheten. Den som väntar på något gott....... väntar alltid för länge!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0