Sundsvallsborna på besök

Hurra vad glad vi är för att goda vännerna Micke och Helena ville komma och dela lite Hong Kong-feeling med oss. Startade besöket med dim-sum till middag och sedan spisade vi jazz och sjöng med på Ned Kellys.

Nästa dag startade vi med en hike på Dragon´s back. Klarade tidsomställningen galant. Charlie jobbade för det var fredag. Perfekt hikingväder.

Väl framme blev det lunch och en stund på stranden och ett dopp i Kinesiska havet.

På fredagkväll åkte vi över till ön och roade oss på alla musikbarer.

Blev ett besök på Sevvas terrass med.

Vi låg verkligen inte på latsidan. Utnyttjade dag som natt till fullo. Varje dag hade vi "Dagens motion" för att kunna motivera "Kvällens mat och dryck" senare. På lördagen tog vi en tur upp till Peaken - till fots!! Bra jobbat. Sedan blev det bergbanan ner. Huuu den gillar inte jag. Så brant! Blundar och sitter med knäppta händer hela tiden.
Vi leker ju "Stjärnorna på slottet" med Helena och Micke. Söndagen var Charlies dag. Vi steg upp tidigt och efter frukost blev det ett pass i gymmet. Sedan poolhäng tills det var dags att fixa till sig. Programvärden instruerade oss att klockan halv 2 skulle vi stå färdiga i vår foajé. Där stod vi förväntansfulla och det skulle snart visa sig att det blev en söndagsbrunch på Zuma. Japansk mat och "free-flow" champange. Vilket bra val! Där satt vi och åt, drack och hade trevligt till halv 5 på eftermiddagen.

Framme vid efterrätten.

Efter det åkte vi tillbaka till vår sida för en timmes fotmassage. Halvslumrande njöt vi, fast det gjorde skönt ont emellanåt. Därefter begav vi oss till helt andra miljöer. Det blev nightmarket i Jordan med prutshopping och nattamat på gatan på plastpallar. Härliga kontraster under dagen. Bra dag Charlie! Tack för den <3 <3 <3

Måndag stod 10 000 buddhors tempel på programmet.

Tisdagen var vikt åt shopping. Vi var överallt - Från lyxiga shoppingcenter i Central till porslingaffärerna på Shanghai Rd och marknader i Mong Kok.
Och vips hade det gått fem dagar och det var dags för våra vänner att åka hem. Vi är så glada att de har fått en inblick i vårt liv här och att de gillade Honkis. Vi älskar er!