Grå vardag

De senaste gångerna jag varit i HK har vi haft besök. Det är så fantastiskt roligt att visa våra vänner staden i vårt hjärta, men det blir mycket party party, intensiva dagar med fullt program. Den här gången är det annorlunda, men det finns en tjusning i den grå vardagen också. Grå är bokstavligen det rätta ordet! HK är grått och fuktigt nu, men varmt.
 
Väderprognosen verkar visa lite mer sol i helgen, men av erfarenhet tror jag inte att det blir så mycket sol. "Wheather the sky is blue or grey, there is something to love in every day"
Jag tycker det det finns en tjusning i den grå vardagen också. De här senaste dagarna har livet lunkat på i lite vardagssysslor som att städa garderober och lådor, hjälpt Alva med skolarbete, bakat och lagat mat. Det behövs lite vardag för att sedan kunna njuta av helg och ledighet tycker jag. En blandning är bra - yin och yang. I dag kom Charlie hem och nu har bi haft fredagsmys. Började med en liten rom-macka innan vi åkte ner till vårt lilla torg i huset och mjöt av några band som spelade under musikfesten som var där i kväll.
 
Sedan åkte vi över till andra sidan och åt middag på The Press Room. Alva åkte hem efter middagen men jag och mannen gick runt och kände på fredagspulsen. Det är den dag då alla restauranger och barer är knökfulla och stämningen på extra topp.
 
Nu har fredagen övergått till lördag och vi somnar snart. Ny dag - nya möjligheter. Kanske en liten hike!? Sov gott!

Kommentarer
Postat av: Andréas Näsman

Låter underbart!! Vi är med er. Kram

Svar: Kraaaam
hongkongfrun.blogg.se

2014-04-26 @ 07:55:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0