Lördagsmys

 
 
Lördagsledigt! Skön dag. Charlie trodde det var söndag. Gör dagen ännu härligare då man vet att det är ännu en dag tillsammans. Vi tränade på gymmet och lyssnade samtidigt på våra olika "poddar". Jag har laddat ner Filosofiska rummet och Charlie lyssnar på lite mer moderna filosofer genom Filip och Fredrik. Det kuliga är att båda programmen ger oss bra diskussionsämnen under dagen. Sedan gick vi ner till poolen, men hann bara lägga oss ner i varsin solstol och ta fram bok respektive korsord så satte stormen med stort S igång. Charlies kläder flög ner i poolen. Då gav han upp. Jag valde att simma en kilometer. De stängde pga ovädret, men lät mig simma klart. Blev bra träning i motvinden varannan längd! Ensam med fyra badvakter som har full uppmärksamhet och gav mig tummen upp när jag var klar. Exklusivt! Exklusiv är också vår miljö i vårt hus. Mycket bling-bling är det!
Här är omklädningsrummet
 
....och hissen
 
Stormen gjorde att molnen blåste iväg och jag kunde njuta av bra utsikt i massage-fåtöljen.
 
 
edan bjöd Alva på Amerikanska pannkakor till lunch.Yummie yummie!
 
 
Vi vi skulle gå ut och äta med Michelle och Mata, men de hamnade på förlossningen istället. Oj oj! Så spännande! Tänk om man får bli farmor eller mormor någongång. Jag tycker det här är tillräckligt nervöst. Vi behöll bordet på Sumac, en libanesisk restaurang. Vi hade bord ute och hade en jättefin kväll tillsammans. Jag och Charlie, men Mats och Michelke fanns med i våra tankar. God mat i fin miljö. Hit kommer vi fler gånger. Bra val Michelle!
 
Efter lång middag med många goda mezzas gick vi ner till Lan Kwai Fong. Otroligt skön kväll. 
Är mitt i Central med alla kända märken. Många finns i shoppinghuset Landmark. Tänk om det var Lundmark! Bara en vokal ifrån.....
Gick till terassbaren nummer ett - Sevva och njöt av utsikt och Espresso Martini
 
Sedan avslutades kvällen på vårt eget vattenhål Biergarten innan vi mötte upp Alva i lägenheten. Hon hade varit ute och lördagsmyst med Antonia. Hade lite soffmys med Alvas egengjord vattenmelonglass.
 
 
 
Gör nu natt med känslan av en stor tacksamhet. Miina tankar går till Michelle och Mats. När vi vaknar imorgon har nog en ny världsmedborgare gjort entré. Lycka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0