Påsklördag

 
 
 
 
Nu har jag påskpyntat i lägenheten genom några fjädrar i riset och lite blomster i vaserna. Fort var det gjort! Fredagskvällen innebar middag på Knutford Terrace. Ett kul ställe med massor av restauranger. Provade ett nytt ställe och det var till belåtenhet. Därefter gick vi till ett av våra "gamla" ställen nämligen Ned Kellys Last Stand. En australiensisk jazzklubb som alltid har funnits typ. Vi satt på första parkett och det var riktigt bra stämning. Kvällen avslutades, som vanligt på hemmapuben Biergarten. Vi satt och diskuterade allt möjligt. Det känns skönt att trivas så bra i varandras sällskap och fortfarande ha givande nya samtal. Kvällen blev sen pga att Alva var ute med sina kompisar. Även om det känns väldigt tryggt här är det svårt att somna innan hon kommit hem. Fyra på morgonen var klockan när jag hörde hur hon och kompisen Antonia satte nyckeln i dörren. Sen somnade jag på studs. Vi vaknade ändå tidigt jag och Alva pga tudsomställningen. Efter frukost åkte jag och Charlie till blomstermarknaden. Resten av dagen tillbringades lugnt och stilla vid poolen. Inte ens någon längre simning blev det. I dag fylkde Michelle 30 år och vi var några som hade överraskningsmiddag för henne. Var på en relativt nyöppnad restaurang i Central som heter Fish and Meat. Kul inredning och god mat. Trevlig kväll med lite nya bekantskaper. Alltid kul.  Nu är klockan alldeles för mycket igen. Har pratat både med Julia och mamna. Charlie snarkar för fullt här bredvid, men mitt sömntåg verkar ha gott. Därför passar jag på att blogga och
 
stöta i honom mellan varven när sömnapnen gör för långa uppehåll. Nu kommer lite bilder och sen ska jag försöka somna. Imorgon har vi planer på en tur ut till Lamma
 
Island. Godnatt! 
 
 

Kommentarer
Postat av: Helena

Vad härliga bilder! Har Charlie lagt sig under kniven? Han ser ut som en pojke - fast farfar han är 😉😍

2014-04-20 @ 19:45:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0