Utflykt till Lantau

 
 
Idag gjorde vi en utflykt till den största ön som hör till HK - Lantau. Vi tog färjan över till pirerna i Central och klev på färjan till Mui Wo vid pir 6.
 
 
Vi kan ju lugnt säga att vi inte var ensamma. Hade glömt att man helst inte ska göra utflykter på söndagar.
Vi gick vänta ganska länge på bussen när vi kom fram till ön. Målet var en strand som heter Cheung Sha. Vissa i familjen tyckte det gick bra att vänta....
.... andra blev less. Jag nämner inga namn....
 
Till slut satt vi på bussen, men vi visste inte var vi skulle hoppa av. Till slut frågade C busschauffören. Då hade vi redan passerat hållplatsen! Det blev till att hoppa av och gå tillbaka. Ganska långt! En del tyckte det gick bra att gå...... andra blev less. Jag nämner inga namn!
 
Hela vägen fick man titta nedåt för att vara uppmärksam, för här går vilda kor. Stora koblaffor överallt.
 
Men tittade man upp fick man njuta vacker utsikt.
 
Så kom vi äntligen till slutet av stranden. Nu var vi hungriga. Matställena ligger i början på stranden, så vi fortsatte vår vandring. Skönt att svalka fötterna, tyckte nästan alla...
 
Så kom vi fram till mysiga restauranger med god mat. Nu hade vi det bra. Det tyckte alla!!!
 
 
 
Äntligen fick vi sträcka ut oss på stranden en stund. Skönt att sova lite på maten.
 
 
När det var dags för hemfärd åkte vi bussen till en stor outlet, som också är en tunnelbanestation Och åkte hem den vägen istället. Hisnande bussfärd uppför och nerför. Det blev ett besök på Ralph Lauren innan tunnelbanan. 
Nu ligger jag i sängen och behandlar mina myggbett, som jag fick på en uteterass i Central i går kväll. Sväller upp och kliar nåt så förbenat. Köpte någon specialsalva i Thailand. Hjälper rätt bra, men luktar inte rosor precis, vilket jag får höra. Nu är det ingen som är nöjd.... Jag nämner inga namn....
 

Kommentarer
Postat av: caroline

Hej! Ursäkta att jag skriver såhär utan att jag känner dig! Det är nämligen så att jag googlade på lägenheter i Hongkong och då dök din blogg upp. Anledning att jag gjorde det är för att jag ska åka på utbyte till hong kong nu i höst och eftersom min pojkvän också åker så försöker jag se om det finns möjlighet att hyra lägenhet där. Allt jag läser är att de är väldigt dyra och därför tänkte jag som en chansning fråga ifall du skulle känna till andra studenter som lyckats hitta lägenhet som inte är allför dyr? Eller om du skulle ha något annat tips på boende?
Skulle bli jätteglad för svar!

Vänliga hälsningar
Caroline

Svar: Hej Caroline. Vad kul att ni ska till HK. Ni kommer säkert att trivas. Ja det stämmer, lghtshyrorna är osannolika. Hjälper inte ditt universitet till? Jag har ingen erfarenhet av studentboenden, men jag ska kolla runt lite här och kommer jag på något så hör jag av mig. Lycka till!/Eva
hongkongfrun.blogg.se

2014-04-23 @ 17:47:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0