I❤HK

 
 
 
Så är jag här igen. Tänk att ett ställe kan kännas så hemma, fast jag inte är här så ofta nu. Går runt och myser i kända kvarter. Myser och fryser! Det var 7 grader i morse. Det är kallt för Hong Kong, även om det är vinter också här. Hong Kong-borna pälsar på sig.
 
Här firas fortfarande det kinesiska nyåret. Vi har gått in i Hästens år, trähästens noga räknat. 
 
Jag kom i fredags och hann bara hit så började jag fundera på att ta mig härifrån :-) Charlie ska till Japan imorgon och blir borta några dagar. Då passar jag och Oskar på att ta en weekend i Thailand. Avståndsmässigt blir det som en trip från Övik till Köpenhamn ungefär. Vi ska vara på ön Koh Samet. Känns skönt att få lite värme och sol. Så bra jag har det! Det är härligt att ha Oskar här med. Lyxigt! Vi äter gott. I går lagade jag middag hemma. Det blev kinesiskt med wokade skärbönor och färs, bräserad kyckling i soja och ingefära med pak Choi och ris plus räkor i vitlök. Ganska bea, men lite för salt blev det.
 
Igår hälsade jag på Michelle. Hon är gravid i 30:e veckan nu. Så kul att ses. Surrade på så jag nästan missade min klipptid! Men jag kom dit till slut, ganska svettig efter en springtur sista biten. De tyckte att det var konstigt att jag svettades när alla andra satt och frös. Skönt sett bli ompysslad. I klipptiden ingår det en halvtimmes huvud och nackmassage vid shamponeringen. Mmmmm somnade nästan.
Det blev en fin färg där grått och slitet försvann.
Nu måste jag komma I säng. Klockan är 01.00. Har varit på Sweas årsmöte + middag. Ett perfekt tillfälle att få träffa många gamla, men även nya vänner och bekantskaper på samma gång. När jag kom hem facetimade jag med Alva och Julia. Det är ju svårt med kontakten pga av tidsskillnaden. Men nu ska jag sova. Godnatt!

Kommentarer
Postat av: Ann-Charlotte

Spännande att du lärt dig laga asiatisk mat. Har du gått kurs? Synd att inte Thailand infriade förväntningarna. Håller med om din beskrivning av skräpet. Var i Borneo på Mantanamiön förra veckan. Paradisö, men skräp överallt ;-( Hoppas ni får trevligt nu när Andréas och Susanne kommer! Kram till er alla

Svar: Det har varit en kanonvecka med Näsmans. Jag ser att ni har besök då och då och kan förstå glädjen att dela sina upplevelser med vänner man gillar!Jag har gått en matlagningskurs här och dessutom har jag några receptböcker att testa ifrån. För det mesta äter vi faktiskt ute, men det är ju kul att laga mat! Kram och hälsa Hans
hongkongfrun.blogg.se

2014-02-20 @ 00:49:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0