Kallt kallt kallt

đŸŽ¶Ă…h jag fryser det Ă€r sĂ„ kallt - kom lite nĂ€rmare đŸŽ¶Â 
Jag har ingen att krypa nÀra nu nÀr Charlie har Äkt till Japan. Sonen Àr inte sÄ sugen pÄ att sitta och kramas. Det Àr ju inga isolerade hus och vi har inga element sÄ kylan trÀnger in. Lösningen blev gymmet. DÀr nere var det 25 grader och jag sprang mig svettig. Förenade nytta med nöje!
Man blir lite handlingsförlamad nÀr det Àr sÄ kallt. Har gjort nÄgra Àrenden och Àtit lunch pÄ en kinesrestaurang nÀra. DÀr brukar kineserna stÄ o köa. Det Àr ett enkelt stÀlle, sÄ nÀr det Àr sÄ populÀrt har vi tÀnkt att det nog Àr bra. Idag var det ingen kö utanför sÄ vi passade pÄ. Och ja, det var gott.
 
Sitter nu i massagefĂ„töljen  med filten pĂ„ och vĂ€ntar pĂ„ att Oskar ska trĂ€na klart pĂ„ gymmet. Han behöver inte ha brĂ„ttom för hĂ€r har jag det bra. Tittar pĂ„ alla husfasader med sina utsmyckningar och filmer som projicieras pĂ„ dem. Fortfarande Ă€r ju all jul och nyĂ„rspyntning kvar. PĂ„ en husvĂ€gg simmar stora guldfiskar! Ser ni vĂ€ggen till vĂ€nster dĂ€r HM har sin reklam? HM hamnade i en hyrestvist i fjol nĂ€r de skulle förhandla hyran i sin största butik hĂ€r, som dessutom sĂ„lde bĂ€st i vĂ€rlden. De betalade 5 miljoner i hyra/mĂ„nad, men nu ville hyresvĂ€rden dubbla till 10 miljoner/mĂ„nad!!! Nej tack sa HM, ja tack sa konkurrenten Zarah, som snart flyttar in. Nu har inte HM nĂ„gon Flagship-butik i HK. De har hittat en lokal nu i andra delen av stan. Den kommer att kosta dem 11 miljoner/ mĂ„nad!!! Den  affĂ€ren öppnas inte förrĂ€n 2015. Jag tycker de borde Ă„ngra sig. Nu har de köpt reklamplats pĂ„ en hel husfasad nere i hamnen. DĂ€r stĂ„r HK ❀HK. Sen visas det reklamfilm hela kvĂ€llarna. Det Ă€r vĂ€l för att hĂ„lla uppe intresset tills de öppnar butiken.
 
VÀskan stÄr packad för minisemestern som börjar i morgon. Vi Äker till flygplatsen halv sex imorgonbitti, sÄ det blir tidig kvÀll. 
 

Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0