Vandring, Stand Up och Pekinganka

 
 
Helgen har varit innehållsrik och mycket trevlig. Jag mådde inte så bra i slutet av veckan och stannade hemma på fredagkväll när Charlie hade middagsbesök från Sverige. Kändes bättre på lördag så vi vandrade i Sai Kung, som tidigare bestämt. Härlig blå himmel och sköna bad när vi kom fram till andra stranden. Där stannade vi också och åt.
 
 
 
Det var många kor ute på vandringsleden idag.
 
 
 
 
 
Dagens djur i övrigt var några spindlar...
 
 
.... många krabbor... (de är ju så snabba och hinner krypa ner i hålen hela tiden)....
 
 
.... och en och annan hund.
 
 
På den här stranden brukar man tälta. Det skulle jag verkligen vilja göra. Det skulle Charlie verkligen inte vilja göra, så jag får hitta mig en annan camparkompis!
 
 
Vi skulle bort på kvällen och hade inte riktigt tid att hika tillbaka. Därför tog vi en speed boat tillbaka istället. Det blev en härlig båttur.
 
 
 
 
 
En nöjd kille! Åka båt är alltid kul!
 
 
Det är en vacker skärgård som för tankarna både till Norge och Kroatien.
 
 
 
 
 
När vi kom hem igen blev det dusch och ombyte  för att sedan åka in till Central på Stand Up Comedy med Ingela och Martin.
 
 
 
Vi var nere i en källare i Soho. En liten scen och ett femtiotal stolar kanske. Väldigt intimt. Man fick köpa något på SevenEleven och ta med sig att dricka innan föreställningen. Vi satte oss på andra raden, men det kom ingen framför oss så The Swedes fick finna sig i att vara en del av showens skämt. Det var kanske åtta, nio olika personer som körde och det gjorde de bra. En kille var bara 15 år!
 
Söndag är vilodagen. Oj vad vi vilade. Såg på SVT.play och swefilmer. Klockan fem hade vi iallafall stigit upp och tog emot några kompisar på en stänkare innan vi gick och tryckte i oss två Pekingankor tillsammans. Bra avslut på en bra helg.
 
 
 

Kommentarer
Postat av: Ann-Lis

Åh så underbart att se dina sommarbilder!! Här är mörkt på morgonen när man åker o mörkt när man kommer hem efter jobbet!
Vet att du tar tillvara varje dag på bästa sätt!!
Jag kommer gärna o tältar med dej !
Tyckte Pekinganka stället påminnde om där Uffe o jag åt !

2014-11-03 @ 20:05:03
Postat av: Ann-Lis

Åh så underbart att se dina sommarbilder!! Här är mörkt på morgonen när man åker o mörkt när man kommer hem efter jobbet!
Vet att du tar tillvara varje dag på bästa sätt!!
Jag kommer gärna o tältar med dej !
Tyckte Pekinganka stället påminnde om där Uffe o jag åt !

2014-11-03 @ 20:05:11
Postat av: Ann-Lis

Åh så underbart att se dina sommarbilder!! Här är mörkt på morgonen när man åker o mörkt när man kommer hem efter jobbet!
Vet att du tar tillvara varje dag på bästa sätt!!
Jag kommer gärna o tältar med dej !
Tyckte Pekinganka stället påminnde om där Uffe o jag åt !

Svar: Kanske var samma restaurang! Det här var också en kinesisk med lysrör i taket och allt annat det innebär. Fantastiskt gott var det
hongkongfrun.blogg.se

2014-11-03 @ 20:05:14
Postat av: Ann-Lis

Åh så underbart att se dina sommarbilder!! Här är mörkt på morgonen när man åker o mörkt när man kommer hem efter jobbet!
Vet att du tar tillvara varje dag på bästa sätt!!
Jag kommer gärna o tältar med dej !
Tyckte Pekinganka stället påminnde om där Uffe o jag åt !

Svar: Ja november är ju inte favoritmånaden i vanliga fall. Tur juletiden kommer så man får pynta med ljus och sedan gärna lite snö på det. Tänk vad kul vi skulle ha om vi skulle tälta på stranden. Ligga i sanden och dricka vin hela natten och titta på stjärnorna. Kom!
hongkongfrun.blogg.se

2014-11-03 @ 20:05:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0