Feeling a bit Swedish Today?

I går var jag på en av de tre Ikeabutiker som finns här i HK. De hade utökat sitt matsortiment sedan jag var här sist. Många fler ostar bla. Det var många som var intresserade av den svenska maten och lite roligt att se hur kineser står vid knäckebrödshylla och förundrat vrida på paketen undrandes vad det är.
De hade fått in både OLW ostkrokar och chips, men jag var ståndaktig och plockade istället ner frysta räkor, gravlax och korvbröd i korgen. Räkor och lax fick bli middagsmaten igår. Imorse vaknade vi till fint väder.
Jag och Eva B hade bestämt att ta en hike tillsammans över Dragons back ner till Big Wave Beach. Jag gick till henne på morgonen efter strandpromenaden.
Många äldre står och gör tai chi och annan morgongymnastik. Känns som ett klokt val att starta dagen med.
Sedan tog vi färjan till North Point och tunnelbana till Shau kei wan, för att slutligen åka buss till början av hiken. Skön motion och bra belöning med thaimat och bad i stora vågor. En bra dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0