Storebror ser dig????

Vad märkligt! Mitt inlägg om demokratidemonstrationen här i HK har flyttats upp och flyter nu in i mitt senaste inlägg i bloggen. Hur gick det till??? Har censuren i Kina hittat mitt lilla upprop eller? Man kan ju undra! Eller så har jag kommit åt något kommando på datorn, som jag inte förstår. Kanske mer troligt, men inte lika spännande. Vill bara säga att bilderna till blogginlägget om Occupy Central kommer längre ner i bloggen på sin ordinarie plats om ni vill se dem. Jag säger det igen: Länge leve tryckfrihetsförordningen, offentlighetsprincipen och demokratin. En intressant iakttagelse är vad vi får se i massmedia. Om jag letar på bilder från Occupy Central Hong Kong visar majoriteten av bilderna på en våldsam demonstration. Det var det jag fick rapporterat i Sverige innan jag åkte hit och får uppleva det på plats.
Det här är ingen lek och ibland går polisen in, men jag tycker att det också är viktigt att visa på hur de kämpar för sina rättigheter utifrån ett antivåld-perspektiv. Det blir tydligt för mig hur viktigt det är att vara kritisk till information, även i en demokrati.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0